BIBLIOGRAFI

Arvedsen, Karsten og Helene Illeris (red.) (2000), Samtidskunst og undervisning – en antologi, Center for billedpædagogisk forskning, DPU.

Bech, Marianne (1987), Skulpturens tid, interview, Sophienholm, Lyngby (kat.).

Billeskov Bøving, Bodil, Pia Strandbygaard Frandsen og Ellis Fink Nielsen (red.) (2006), »Lone Høyer Hansen: Landskabsudsnit, 2000« i: Ord & Billede 2, Ti temaer i kunst gennem 1000 år, København: Haase & Søns Forlag.

Bogh, Mikkel, Peter Michael Hornung, Ingrid Fischer Jonge og Anders Michelsen (1996), Kunsten i mediernes tid, (Ny dansk kunsthistorie), bd. 10, København: Forlaget Palle Fogtdal.

Bogh, Mikkel (1990), »Strøm og Forstening«, i: SKALA – Nordic Magazine of Architecture & Art, nr. 21: s. 8.

Bonde, Lisbeth (2003), Atelier. Kunstnerens værksted, København: Aschehoug.

Bonde, Lisbeth (2002), »Det konceptuelle møder installationen og det processuelle«, i: Kunstmagasinet, nr. 6, november/december.

Delay, Jean-Christian (1988), »Skulpturernes objekt«, i: TO PÅ, Galleri Prag (kat.).

Dirckinck-Holmfeld, Katrine R., »6,5% kvalitet«, interview, i: Dirckinck-Holmfeld, Katrine R. og Honey Biba Beckerlee (red.) (2004), JUBILÆUM, udgivelse i forbindelse med Kunstakademiets 250 års jubilæum.

Friborg, Flemming og Anita Ellegård (2000): Født af Ilden – Bronze i Dansk Skulptur, Ny Carlsberg Glyptotek, Dansk Metal, København, s. 100-101 (kat.).

Fuchs, Anneli (1992): »Uudgrundelig«, i: Nordisk Skulptur i Parken, Trädgårdsföreningen, Sverige, s. 22 (kat.).

Gandrup, Charlotte (1991), »Oplevelsens Skulptur«, interview, i: CRAS, nr. LIX: s. 61-68.

Grathwol, Grethe (1989), »Skulptur i humør«, i: Siksi–Nordic Art Review, nr. 1: 14-19, Helsinki.

Hagedorn-Olsen, Claus (1993), forord, i: Lone Høyer Hansen, Horsens Kunstmuseum, Horsens: Horsens Kunstmuseums Forlag / Nordisk Konst-centrums udstillingskatalog, nr. 4, The Nordic Arts Centre, Helsinki.

Hagedorn-Olsen, Claus (1993), Horsens Kunstmuseum, Horsens Kunstmuseums Forlag.

Hagedorn-Olsen, Claus (1993), Billedguide til Kunstmuseerne (Horsens Kunstmuseum, Vejle Kunstmuseum, Kunstmuseet Trapholt), Vejle Kunstmuseums Forlag.

Hansen, Aksel (1999), Skulpturer i Aabenraa, Aabenraa Byhistoriske Forening, Aabenraa.

Hindsbo, Karin (2005), Hvorfor gik skulpturen over gaden?, Overgaden (kat.).

Hübl, Michael (1993), LHH, i: Skulptur i Eventyrhaven & Kunsthallen Brandts Klædefabrik, Odense, s. 20-21 (kat.).

Kern, Kristine (1994), »Det uartikulerede får form«, i: Kunst & Antikviteter, nr. 7, august.

Kvium, Michael (1991), »RUM«, interview, i: FREDAG, nr. 31: s. 79-87.

Lumbye Sørensen, Ann (2004), »Kunstbase Alfa – Den polyfone strategi. Billedkunstskolerne fra begyndelsen af 1980’erne til i dag«, i: Kunstakademiet 1754-2004, Bind II, Anneli Fuchs & Emma Salling (red.), København: Det Kongelige Akademi for de Skønne Kunster & Arkitektens Forlag.

Lumbye Sørensen, Ann (1999), »Realities Re-versed – new sculptures by Lone Høyer Hansen«, i: N.Paradoxa, nr. 4, juli, London.

Lumbye Sørensen, Ann (1998) (red. Martin Hentschel), LHH, i: Out of the North – Contemporary Art from Denmark and Sweden, Württembergischer Kunstverein Stuttgart, s. 56-59 (kat.), Ostfildern-Ruit: Hatje-Cantz Verlag.

Lumbye Sørensen, Ann (1998), »Room View«, i: A FOUR letter WORD, Museumsbygningen, København.

Lumbye Sørensen, Ann (1996), »Hot Zone«, i: Hot Zone, Unovis (kat.).

Lumbye Sørensen, Ann (1995), »Meeting with the Image of Sculpture«, i: Danish Contemporary Art, National Gallery, Beijing, China, s. 40-43.

Lumbye Sørensen, Ann (1994–2000), »Lone Høyer Hansen«, i: Weilbach, dansk Kunstnerleksikon, (redigeret af Sys Hartmann).

Meyer, Peter S. (1993), »The Body of Sculpture«, interview, i: Siksi–Nordic Art Review, Helsingfors, nr. 3, s. 25 - 27.

Meyer, Peter S. (1991), »Danish Art–Beyond the National Dream«, i: Flash Art, Milano, Italien, april.

Meyer, Peter S. (1989), »En form tager tanke – en tanke tager form«, i: Attribut, Galleri Specta, (kat.).

Meyer, Peter S. (1988), »Lone Høyer Hansen«, i: (2+2+2) Art Contemporain en Bretagne, Arte Contempranea in Toscana, Nutidskunst i København, Paris, s. 48-55.

Misfeldt, Mai (2000): »Stak ånde«, i: Stak ånde, Galerie Asbæk, København (kat.).

Misfeldt, Mai (2002), Lone Høyer Hansen, Kirsten Justesen, Finn Reinbothe, modtagere af Carl Nielsen og Anne Marie Carl Nielsens Legat, København.

Misfeldt, Mai (2004), »Lone Høyer Hansen. Form, krop og tid«, portræt, i: www.kunstonline.dk, marts.

Morell, Lars (1989), »De smukke attributter«, i: Attribut, Galleri Specta, Århus (kat.).

Morgan, Robert (1999): »Lone Hoyer Hansen–Under Influence«, i: REVIEW, The Critical State of Visual Art in New York, 1. oktober.

Møller Overgaard, Jacob (2003), Interview, i: www.kopenhagen.dk, 4. februar.

Møller Rasmussen, Steen (1994), Kunsten er lang – filmen er kort, (Dokumentarfilm – børn taler om kunst; heriblandt om LHHs skulptur Uvildig, 1990), Plagiat Film, København.

Nefer Olsen, Kasper (1999), »Mere end bare udsmykning«, i: Dansk Kunsthåndværk, nr. 1.

Nørgaard Larsen, Peter (1996), »Figuren, Fragmentet, Tegnet«, i: Dansk Skulptur i 125 år – Statens Museum for Kunst gæster Charlottenborg, Charlottenborg Udstillingsbygning, København.

Refsgaard Petersen, Lene (2003), »Lys for rum, nærvær og fortælling«, i: LYS, nr. 2, maj, Lysteknisk Selskab.

Scheutle, Rudolf (2001), LHH, i: Moving Pictures – Photography and Film, Contemporary Art, s. 78-81, Ostfildern-Ruit: Hatje Cantz Verlag.

Stjernfeldt, Frederik og Poul Erik Tøjner (1989), Billedstorm, København: Forlaget Amadeus.

Straarup Hansen, Louise (2004), interview, i: Clinch, Statens Museum for Kunst (kat.).

Sørensen, Jens Erik (red.) (1996), Dansk Skulptur i 125 år, København: Gyldendal.

Thomsen, Hanne Lise (red.) (2004), Women2003. København: Informations Forlag.

Thorud, Svein (1995), Innledning in Human Touch – dansk samtidskunst, Trondheims Kunstforening, Trondheim, Norway (se også s. 20-21) (kat.).

Tøjner, Poul Erik (1993), »Berøringen – en indgang til Lone Høyer Hansens skulpturer«, i: Lone Høyer Hansen, Horsens Kunstmuseum, Horsens Kunstmuseums Forlag, Horsens / Nordisk Konstcentrums katalog, nr. 4, The Nordic Arts Centre, Helsinki.

Valjakka, Timo (1999), »Under Influence«, i: OPEN’999 Arte Communications, Lido di Venezia, Venedig, Italien (kat.).

Valjakka, Timo (1996), »Sojourn in Madrid«, i: Cortar – Copper Prints (kat.), København.

Willumsen, Maj-Britt (1989), »De Hemmelige Personer«, i: Attribut (kat.), Galleri Specta, Århus.

Interviews i dagblade efter 1995

Bonde, Lisbeth (2003), »Kroppen og rummet«, Weekendavisen, 29. august.

Bonde, Lisbeth (2000), »Jeg vil aktivere et nærvær«, Dagbladet Information, 3. maj.

Knippel, Lars Ole (1997), »Blikkets begær«, Jyllands-Posten, 24. januar.

Tetzlaff, Marie (2002), »Et enmandsfirma«, Politiken, 23. februar.

Tekster af Lone Høyer Hansen

Høyer Hansen, Lone og Karin Westerlund (2004): »Act 3: Visit«, i: UDSIGT – Feministiske Strategier i Dansk Billedkunst, Kvinder på Værtshus (red.), Informations Forlag, s. 47-49.

Høyer Hansen, Lone (2001): Mellem rum, Veksølund (kat.).

Høyer Hansen, Lone (2000), Nyerhvervelse til samlingen i Horsens Kunstmuseum 2-2000, Horsens.

Høyer Hansen, Lone (1999), Frit Fald, Veksølund (kat.).

Høyer Hansen, Lone (1998), Ubetitlet tekst, Veksølund (kat.).

Høyer Hansen, Lone (1991), Fortabelse, Willumsens Museum, Frederikssund.

Høyer Hansen, Lone (1991), Skulptur ta’r tid, i: Ørskov, Vejle.

Høyer Hansen, Lone (1991), »Lone Høyer Hansen«, i: Keramiske Skitser – ideen ta’r form. Kunstmuseet Køge Skitsesamling, Køge.

Høyer Hansen, Lone (1983), Tekster og billeder, Palimpsest, Billedhuggerskolen, Frederiksholms kanal, juni.